måndag 14 juni 2010

Sommartid

Kan det vara sommar hela livet?
Och när hamnar man på livets höst egentligen?

Det går framåt!
Häromdagen började jag köra gruppträning igen, denna gång på sportlife.
Är skitnöjd med det Bodypumppasset och spinningpasset jag vart på hittills.
Grymt peppad är jag!
Kommer jag bara i tid tillbaka till Göteborg idag är det ännu mera bodypump på schemat =D
Som jag saknat det!

En annan framsträvande aktivitet jag anmält mej till är Midnattsloppet i Göteborg den 21e Augusti. En mil. På asfalt. 5 dagar efter min hemkomst från 2 veckors semester i Grekland. VAFAAAN! Bra tajming där eller hur? Ah, men som ni säkert misstänker så är det precis därför jag valde just det loppet. För att INTE slappa ner totalt på semestern. 2 veckor är lång tid, och man hinner tröttna på att ligga på beachen vareviga dag. Dessutom är jag alltid först uppe på mornarna, och innan alla andra vaknar kommer jag ha gott om tid att jogga en sväng på stranden. Det gjorde jag på Kreta förra året, och det var fantastiskt bra. Mina benhinnor gjorde inte ett dugg ont, dock gjorde det desto ondare i vaderna, där det SKA göra ont. Det behövs ju inte särskilt långa pass, och med ett mål i sikte kommer det nog kännas skönt att få den där egna tiden varje dag.
Trots mitt översociala och gapiga yttre, är det bästa jag vet att få göra saker själv, för mej själv.

"Att säga nej till andra, är att säga ja till sej själv."

Eller hur var det nu Gab? =D

Till vardags nu lever jag mitt liv ur flyttkartonger, jobbar på Liseberg under veckorna, och jobbar bland djuren i Uddevalla på helgerna. Ända helgen jag är ledig är 3-4 Juli, och då hoppas jag på trevlig grillning och häng-ut med folk för att fira min födelsedag lite i efterskott.

Den 22e Juni smäller det till, hälften till 50, Skojarbacken Mat & Sprit blir stället för ett matmässigt firande!

Igår bestämde jag och pappa oss för att ta en shoppingrunda idag, vi åt middag med farfar, och tog sedan en kvällspromenad till kyrkogården. Vi hälsade på farmor och andra släktingar, pratade om att köpa en familjegrav osv. Morbid familj? Neeejdå. Mamma vill bara bli obduktionsassistent....

För att väcka en pappa som har semester, och stressa honom lite. Utan att han ska bli vrång, hade jag i morse dukat upp äggröra, bacon och lite grönsaker. Kaffet puttrade och tidningen låg på bordet.

Behöver jag säga att han inte alls är särskilt vrång?
Tydligen har dom här hemma pratat om att jag borde flytta hem igen, men det tänker jag ju inte göra, på ett tag iaf. Drömmen om en gård, kanske rent av en 4h-gård, lever vidare. Det kommer bli så bra!

Och nu är det bara 1,5 månad kvar till 2 veckors semester i Grekland. Så jag slänger upp en mycket vacker bild från förra året =D
Nu ska jag och pappa hämta stenplattor och shoppa på ÖB innan vi åker hem och äter lunch med Mamma, och sedan vidare för gubbfika på Gustavsberg.

Massa kramar till er därute, och TACK för alla fina ord och all pepp ni ödslat på mej under året. Ni är fantastiska!

Hejsvejs!!! (och ja, jag vet att min syrra saknas härnere, men hon får komma med nästa gång, Fin-Lina)













2 kommentarer:

  1. Jag är så himla avis på dig och din familj. Eller jag vet inte om avis är rätt ord, jag är glad för dig och er att ni har det så. Det är liksom som min dröm om hur saker skulle kunna vara. Men en morgongrinig pappa som blir glad av färdig frukost, shoppa konstiga saker som man är ointresserad av men som man gör för att man umgås och tja.. allt som ingår. Skratt och gemenskap och bråk och värme. Ni har det bra ni! <3

    SvaraRadera
  2. Det är fint, och som jag sa till pappa igår, ska man inte ta det för givet. Du kommer kunna ge det till dina barn, det vet jag det =)

    SvaraRadera