fredag 15 november 2013

Vill för mycket.


När jag var yngre hade jag en lista.
Jag gjorde liksom ett försök att strukturera upp mitt annars kaosartade liv.
Det var körkort, jobb, skola, flytt, bil och ja all möjlig annan skit.
För varje år halkade jag efter, ingenting blev gjort inom tidsplanen. Så fort något blev klart, kunde jag inte glädjas mer än någondag, för jag insåg ju hur mycket som fanns kvar att göra.
Några år senare hade jag så fasta rutiner i livet att  jag knappt hade tid med något annat.
Allt var fantastiskt sålänge rutinerna fanns där, sålänge inget störde eller stökade till.

En god vän hade rätt när hon sa till mig att jag nog skulle må bra av att inte hålla så hårt i de rutinerna. Jag trodde det var änden på världen som frisk person. Att mina rutiner gjorde mig frisk och normal.

Det tog ett tag, några olika sorters kaos på vägen, men HEY här har jag suttit i städmisär i 3 veckor fram till igår. Och måste ändå erkänna att jag har mått otroligt bra, befriad från rutiner och onödiga måsten. För just nu i mitt liv är inte ett rent hem prio ett. Just nu är skolan, träningen, att ha kul och må bra mina prio ett. Lite många att ha på toppen där jag vet. Men vafan. =D

Jag lär mig bättre varje dag, att go with the flow. Lita på min magkänsla igen, och göra det som jag vet får mig att må bra. Det är som att träffa sig själv igen, efter 8 månaders frånvaro, är jag äntligen här igen.

Och allt jag vill just nu, är att få vara mig själv, och njuta av den personen. För jag vet att jag är AWSOME.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar