torsdag 20 maj 2010

Lugnet..


Det har jag alltid önskat att det ska stå på skylten som påpekar för de passerande att "Här! Om ni hade kört av här, hade ni fått besöka Lugnet."

Jag har haft ett par härliga och känslosamma dagar. Paula fyllde år, och tillsammans tog vi hand om varandra. Lät det pysa ut lite på alla olika håll, fyllde på kroppen med alkohol men själen men vad det nu går på för bränsle. Det öppnades dörrar och några är förjävla tröga att få stängt.. Efter att så många tydligen börjat se igenom mej känner jag mej på gränsen till genomskinlig. Nästan ömtålig, om ni nu undrar varför jag inte varit på träningarna.. Det finns ett par saker jag bara kan lösa tillsammans med mej själv, och det är vad jag är i full gång med. Det funderas, analyseras och bokas för fullt...

Väntan på lägenhet kan för tillfället eventuellt vara förbi, men inget är påskrivet och kanske är jag totalt grundlurad just nu. Så av rädsla att säga för mycket kan jag ju istället berätta att jag idag faktist RINGT och bokat tid på vårdcentralen igen. Jag med min samtalsfobi. Visst låter det konstigt, men jag tar mycket hellre saker face-too-face så att säga.. Måste pass apå att skriva upp vad jag åstadkommit idag, eftersom Alex har lärt mej att inte bara göra listor på vad som SKA göras utan även, eller istället, skriva upp vad jag faktist presterat. Så även om jag inte pallade med träningen, och promenaden av olika anledningar inte blev av, så har jag iaf fikat med Emma, köpt Håkanbiljetter, städat, handlat mat och slutligen även sökt hjälp för att bli av med mina tvångstankar. Det är dags nu. Jag har jobbat med mej själv i flera års tid, och det jag tror gör mej mest besviken nuförtiden är att jag inte längre ser någon förbättring. (både kroppsfett och gamla dåliga vanor är tillbaka, dåliga känslor är tillbaka) Detta tror jag beror på att jag stagnerat för länge, och nu har jag börjat kana tillbaka nedför berget igen i brist på fotfäste längre upp.

Det är dags nu. Jag ska bli så bra jag kan bli, och fortsätta jobba mej uppåt och framåt!

Igår gjorde jag i princip klart min miljövetenskapskurs, lite småfix kvar bara. Ska bli såååå skönt att bli kvitt den. Inget mer datortvång! Inga mer ursäkter.

Nu är det en vecka kvar tills jag ska träffa tjejen med lägenheten. Jag lever på hoppet. Som alltid.

Nu saknas bara en soffa, eller en famn, eller vafan EN SCHÄSLONG! DET är grejen =)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar