tisdag 6 juli 2010

Lugn och ro.

Vad definierar du som lugn och ro?
Läsa en bok, stänga av alla klockor, sova tills du vaknar, stänga av mobiltelefonen, vila i en hängmatta, sola hela dagen?

M.. det finns så mycket, som man aldrig gör. Och även om jag gör dem, får jag aldrig lugn och ro.
Mina tankar finns alltid där och snurrar till det för mej. Nu har jag iaf fått tid hos psyk, jag behöver hjälp. Inte så att jag vill ta mitt liv, men jag vill ha lugn och ro. I själen.

Det är fruktansvärt energikrävande att alltid gå runt på helspänn, vara inkännande, lagom öppen, lagom känslosam. Särskilt de gånger man får ångest efteråt för att man kanske sa fel sak, var för öppen, skrattade för högt osv.. Som dubbelt jävla arbete. Dygnet runt. Här tar inte skiten ledigt precis.

"Det kostar att ligga på topp", sägs det ju. För min egen del kostar det att bara hålla mej flytande. Men skit i det!

Jag är faktist jävligt duktig också, trots mitt inre krig. Jobbar, tränar, äter nyttigt om än för mycket, och tar mej vidare. Långsamt kanske, men iaf framåt. Tveksamt vart jag varit på väg ibland under våren när gråten i halsen satt stopp för allt möjligt. Men nu jävlar är det framåt!

Spinningen gick bra idag, bodypumpen börjar gå skitbra. Kroppen älskar mej, och när den bara levererar som de senaste dagarna, så älskar jag den tillbaka! Alla på hela sportlife får gärna tro att jag är nybörjare, och ge mej den där extra klappen på axeln, lite nedlåtande känns det, men jag vet att dem menar väl.
På tal om det så såg jag Jonas häromdagen, instruktören Jonas that is. Helt glad blev jag! Jag såg nog ut som ett barn som ser sin farsa genom farsturutan på dagis. IIH *VINKA VINKA* typ så.

Det blir nog thaiboxning i höst.

Om 26 dagar är jag i grekland.

Idag var jag på Liseberg.

I kväll skiter jag i att städa, jag laddade kaffebryggarn istället.

Nu ska jag läsa lite, i sängen, och sen hoppas jag att jag drömmer om den där killen igen så jag kan ta lite extra sovmorgon igen.

Godnatt!

1 kommentar: