tisdag 26 oktober 2010

Knivslagsmål, päron och kulor

Det har varit en intensiv helg, kan jag ju börja med att nämna.

I fredags kom mina föräldrar hit med packning för en jorden-runt-resa... Dom krävde mat, när dom hade bett om fika. Så det blev ett mellanting; Gudomliga surdegsmackor med diverse pålägg. Senare på kvällen gick vi på ZZ top, och som alltid när en stor skara fulla medelålders vuxna samlas, och försöker leva ut fantasier och minnen från forna dagar, var det rätt stökigt. Gubbarna var roliga, charmiga, och jag hade prestationsångest eftersom publiken (inklusive mig själv) inte läst på ordentligt innan de kom dit. Inte försen i slutet av spelningen, men en mindre hit-kavalkad, fick gubbarna det gensvar de försökt locka fram under den timmen som gått. Och precis som de medelålders vuxna (jag kallas ju inte kärring för inte!) kom så även jag in i gunget, lagom till slutet. Sen åkte vi hem till mig, och la oss hyfsat tidigt, som medelålders vuxna bör.

Lördagen var inte lika svängig, jag gick i vanlig ordning upp först och hann slappa lite framför datorn och tvn innan päronen lyckades rulla ur sängen. Min säng förövrigt. Jag fick sova på soffan. Efter frukost begav sig jag och mamma in till stan, för att plikttroget gå i mammas affärer, försöka att inte irretera ihjäl sig över de otroligt fula kläderna mamma älskar. Hon köper ju likadana, fast i annan färg, varenda eviga gång. "Men mamma, har du inte redan en sån? JO! Men detta är en ny färg, den jag har är lila, den här är mer.. mörklila!". Dyra är dem också, hemska tröjor för 800 spänn?! Med mönster på som närmast tycks ditkladdad av något random dagisbarn.

Till slut är mamma stressad, så vi hinner inte gå i några andra affärer... Jag rymde en stund från den "eviga väntan" som är shopping med min mamma. Provade, som antingen var för små eller för stora. Så på något sätt var jag ändå lite okej med att åka hem. Vi skulle förbereda middag och senare servera densamma. Dock va rju klockan bara 15 när vi kom hem, och maten skulle endast värmas... Så där blev de en del, tjafs, slapping, och hets i sista sekunden. Det är nämligen kutym hos släkten Jansson. Vi är aldrig i tid, om det inte betyder att någon annan är mer sen än oss, eller om det är storm och man står oskyddad i sin väntan.

Iaf så åt vi mat och jag åkte in till stan, men innan jag kom fram hamnade jag mitt i ett knivslagsmål på vagnen... Såg direkt att det inte var rätt hästar i det stallet på den killen.. om man säger så. Men jag var inte beredd på att han skulle börja hugga en kniv i folk, eller stirra på mej, med sin jävla kniv där... Anyho, så är jag fine, men längtar lite mer efter att få flytta in till stan och slippa åka så mycket kollektivt. Tittade förbi på Jespers överaskningsfest och han gratta och dricka lite innan det bar hemåt igen.

Vagnade på söndagen med väldigt tungt huvud, 3 glas vin!!!! Vafalls?! Jag och mamma åkte igen på en shoppingtur, vi skulle hitta en bäddmadrass. Körde lite fel, hittade ett skrivbord (för 3000 kr.....) som jag gärna vill ha. Men jag kom iaf hem med kvitto på att jag har beställt en helt ny säng. En sprillans ny säng!! Jag som aldrig ens har legat i en ny säng. är det så gött som dom vill få en att tro? Försäljarna då, inte sängen, den har ingen talan, den ska bara göra sitt bästa med att omfamna mig. Mjukt!

Söndag kväll blev hemmamys med mig själv, hunden och godis.

Förresten!!!! Så köpte jag hårprodukter för första gången i mitt liv, och till och med F, som var ganska rund om fötterna i lördags, hade lagt mitt hår på minnet! Då blir man ju glad, när man lyckas göra något rätt, som man är helt nybörjare på. =)

Och är det som A säger, att jag visst har erfarenhet och kunskaper som jag inte tror mig besitta? När jag ideligen finner mig i diskussioner om människors relationsproblem? I wouldn't know?! Så känner ju jag... Men känner ni att det är konstruktivt, så kör i vind! Något lär jag mig alltid. =D

Andra saker jag blir glad av är när människor INTE har relationsproblem, och är lyckliga och trasslar ur sig och in sig igen, på ett bättre sätt. Jag blir glad av mina nyfunna vänner (men även över ett missat samtal från min BFF Moa), och skulle så gärna vilja ha en fest med bara er, och presentera er för min mamma och pappa. Min hund gör mig glad, och så värmer han mig, så gott han kan iaf. Min familj är ju bäst. Min släkt är bäst, för jag var på middag hos min ena kusin för ett tag sen, det var mysigt och jag är så himla glad, att jag får vara med er allihop!

Sådan matte, sådan hund, inte sant?

Kulor!! Körde med en 12a idag, men var för svettig för att kunna hålla greppet ordentligt. Hade vart så jävla pinsamt att knocka sig själv. Men jag ser fram emot nästa möte =D

Nu är det hög tid för sömn.
Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Hmm på fredag skall jag klippa mig innan vi åker mot Uddet.. du får hjälpa mig att fixa det sen hehe nu när du är världsvan i hårprylskretsarna =) Kram bästa sys

    SvaraRadera
  2. älskade dolly, DU är bäst <3

    SvaraRadera