lördag 30 april 2011

Sommar, sol och...?

Valborg! Jobb! Glass! Eller?! Idag är första dagen på nya jobbet och jag börjar så smått noja över småsaker som jag inte borde bry mig ett skit om. Saker som löser sig. Imorse var jag och Gand på surdegsbageriet och köpte frukost. En timme senare sköts en kille i huvudet ett stenkast längre bort. För inte så längesen var det rån och fanskap på olivedalsgatan. Jag blir så jävla trött. Jag vill kunna hänga ute när jag vill utan att känna oro. Jag saknar Uddevalla rätt mycket faktist, lugnet, som jag tyckte var så tråkigt innan. Idag är det valborg, dagen då man var så full förr att man inte visste vart man var eller vad man gjorde. Det blir inte så i år. För i år jobbar jag denna kvällen, och jag hoppas att alla fyllon håller sig utanför parken. Jag tänker på skolavslutningen som kändes komma närmare och närmare när man var yngre och gick till skolan om mornarna. Det pirrade i magen när man såg grönskan öka för varje dag. Sommarlovet var inom synhåll. Frihet och ro.

Det blir liksom inga mer skolavslutningar, inga mer sommarlov, det blir tentor och jobb. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Jag är ju en latmask av naturen. Men jag TROR jag har fått ett utav de mest perfekta jobben för mig just nu ändå. Jag börjar oftast om eftermiddagarna, jobbar inte toklänge eller toksent. Vilket betyder att jag kan både bada, sola, äta glass och jobba utan att missa nånting alls av den svenska sommaren. Visst borde det ha blivit bättre då? Faan, jag saknar ändå sommarlovskänslan. Pirret. Som kärleken, jag är kär i den. Saknar det. Pirret. Grälen. Glädjen!

I sommar får min kärlek vara Liseberg, Hund och sol. För jag har bestämt mig för att göra ett toppenjobb, ha en toppensommar, och mysa med hunden. Ibland tar bara alla vuxensaker över, att jag inte är redo. Jag vill dricka blaskig röd saft och äta bullar, en panik sprider sig. Jag vill få skäll av mamma, och krama pappa som luktar svagt av cigarettrök. Jag vill ha gräsfläckar och vila huvudet i någon annans knä. Tugga på ett grässtrå och gnugga av mig skorna.

Rädslor. fan vad tröttsamma de är. Ett sånt jävla babbel. dravel. Jag vill ha Thor. btw!
Nu ska jag vara ansvarsfull. en stund. Ringa min fina mamma, och gå ut i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar