onsdag 21 april 2010

AHMENVAFAAN!



Lite mycket VAFAEN idag alltså.

  • Hunden kan inte följa med på långpromenad efter veterinärens rekommendation, och får gå på diet eftersom han igår hade blod i bajset... =/ Trist och tråkigt på alla vis! Han mår iaf bra =)
  • Jag glömmer min mobil i Emilies bil, och blir ståendes i ett jävla ndustriområde i Högsbo utan telefon (som jag hade tänkt betala bussen med) och med ett busskort utan pengar. Känn komedin! Jag frågar iaf på veterinärkliniken om man kunde få ring alite och DÅ GÅR INGA SIGNALHELVETEN FRAM! gör om samma sak när jag traskat en bit närmare marklandsgatan. Där försöker jag ge en pik om att ENIRO HADE VART BRA, eftersom hon har typ, inga kunder och en ledig dator. Men jag får bara till svar att jag får mej skön promenad hem... Tänk om jag hade bott i bergsjön då? JAMEN ASSKÖNT VERKLIGEN! Nu var det ju inte så illa som tur var, jag KUNDE ju gått hem. Men jag ville få tag på min mobil innan den åkte med bilen någon annanstans än hem till Emelie. Och så hade jag en hund hemma som ju gärna också ville gå ut lite, rätt snart.
  • Tjuvåker från marklandsgatan till medecinaregatan där jag får för mej att en gubbe kollar konstigt på mej, så jag säger "nääfan" och kastar mej ur vagnen i sista sekunden. Sen gickjoggade jag hem till Landala och försökte för allt i världen komma på vad Emelie hette i efternamn. Eniro liksom.
  • NEJ inget minne, men snälla Ninnie ringer och får tag på Emelie. Skönt.
  • Övervägde att strunta i träningen, kände mej ju lite sliten, för att kunna hämta mobilen i lugn och ro. Men ångrade mej.
  • Genomförde min kanske sämsta träning hittills, trött, förbannad och stressad. Det blir fan aldrig bra när början på passet rör till det för en haha! Lyckades få ett par riktiga stjärnsmällar, i mitt eget ansikte alltså, och en bultande bula på foten.
  • Nu har jag hämtat min mobil, snälla Emelie mötte upp mej på backaplan. Och snart sänker sej lugnet här i lägret. Hunden fick sitt roliga genom att åka spårvagn... Théet skall drickas. Senaste Desperate tittas på, sedan hoppas jag på att få slockna redigt i bädden för det blev inte många timmars sömn inatt.
WELL! nu när jag har fått gnälla av mej lite, ätit lite och tränat lite så kan jag ju få skriva lite kul grejs om gårdagens träning som var tamejfan det roligaste och jobbigaste på länge. ME LIKE!
Det var MMA på schemat och vi började med boxningsdrillar som var knixiga och jätteskojiga. Men det blir alltid lite konstigt när man e van att göra lite annorlunda i thaiboxningen... men skit i det!
Roligt var det iaf, och sedan blev det lite clinch/tumbeling, och ja, såklart blev de en del thaigrejer. Men det kändes bra och flöt bra trots att killen var tretton äpplen längre än mej (as usual). Vidare till shootfightingsparring och jag som glömt varenda nedtagning förutom armdrag fick det lite knixigt. Tyngdpunkten i min thaistance är ju perfekt för nedtagningar... Körde en övning där vi var 4 st som varierade att sparras och coacha. 2 Coachade och 2 sparrades. Det var ju ganska fantastiskt hur bra det gick, och hur kul det var! Har lite bulor i huvudet och ont i knäna, men det gör inget. Paula som vart borta en del gjorde en helt grym comeback, och jag var mycket mer avslappnad än tidigare och tror jag, behövde den där coachingen. Fan va grymt det är med coaching! Kuul att vara ett litet tjejgäng på träningen igen =D

Till helgen kommer Helena och då ska vi prata företag, på måndag ska jag till jobbcoachen och presentera vad vi kommit fram till. Och på lördag, ja då JÄVLAR är det Muay Thai Arena, och sen tänkte jag bli full.

AAH DET KOMMER BLI SÅ GRYMT!!!

Stort tack till alla vänner, coacher, sparringpartners och alla mittemellan. Ni gör mej så jävla bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar