lördag 10 april 2010

Lördagspaus efter lördagsjogg.

Efter mycket ömkande tog jag tag i mej själv och snörde på mej mina nya joggingskor för en premiärtur! Det blev 22 min joggande och en stunds promenerande. Helt ok för en första runda efter långt uppehåll från joggandet, och en veckas mer eller mindre sjuklighet. Slemmet som jag hade hoppats skulle lossna under rundan har dock snarare guppat längst ner i lungorna, och tänker tydligen stanna där ett tag till. Men som tur är har jag vapen mot detta och tänker slänga i mej lite bisolvon på vägen till duschen. Sprang faktist mer än jag hade trott, trots en uttalad seghet i kroppen, fanns det några toppar där det kändes riktigt najs!

Det blir ju en hel del sittande med allt plugg och det har gjort redigt ont i ryggen det sista. Så på något sjukt sätt känns det gött att jag har en helvetesvecka framför mej. Sön-Fre skall jag jobba på lisebergsbyn och det kommer vara helt MAD! Det skall serveras mat till alldeles för många gäster och jag hade tänkt göra som igår, och GÅ till jobbet varje morgon. Men det ska vara fint väder hela veckan, så det finns verkligen inga ursäkter till att inte GÅ dit. Så kan jag slappa på vagnen hem innan kvällens träningar =D.. För nu ska jag komma tillbaka. Det är ju helt värdelöst att sitta hemma och vara ledsen och ha ångest över uteblivna resultat när jag varje kväll har chansen att förbättra utsikten för framtida fantastiska resultat! Man är ganska bra på att sätta krokben för sej själv.

Solen lyser ute, och jaghar precis ätit en supergod lunch med honungskanel-marinerad lax med lite stekt paprika,lök, vitlök blandat med creme fraiche och till det en broccolibukett. Who the hell need carbs anyway?! Ah, morgonmüslin finns ju där, men hade tänkt börja byta ut den mot äggröra och just nu har jag inga ägg. Tog två dadlar till någon slags efterätt för att fira att jag räknat matte imorse också, och nu snart ska jag in i duschen, för att sedan ge mej av ut i det fina vädret igen =)

Letar just nu efter en häst att rida, tänkte ju söka instruktörskurser till hösten och det är ju ridprov, som skall skickas med, och ridprov på antagningen. Så dags att sätta lite eld i röven på min email, och på tal om det... Miljövetenskapsuppgiften går det ju mindre bra med, nu när ingen av miljömänniskorna svarar på mina mejl. Uddevalla kommun, skärp te er!

Nu blir det lite mer Carpe diem här. HAJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar