fredag 16 april 2010

Revansch utan Kru Moo?

Ah, det kunde varit en "riktig" blåklocka. Det kunde varit en i en veckas tid "constant reminder" om hur långt jag faktist kommit med mej själv. Kanske hade ångesten värkt lite i maggropen varje gång jag såg mej i spegeln, men jag tror nog att ett uns av stolthet till slut skulle ha förtärt den där känslan och tagit över helt i slutändan. SÅ JÄVLA BITTERT!
Var en skum känsla att vara sur över att ha missat chansen till förlust. Totalt surrealistiskt och jättesvårt att sätta ord på till att börja med. Men nu vet jag exakt hur det kändes. Det kändes som när man blir dumpad. Ja ni vet, när jag inte fick gå den där matchen på FMT open i vintras. Sen dess har livet pga allt möjligt varit upp och ner, och träningen har dessvärre blivit lidande, trots att den är vad som håller mej flytande. Kan man ens ta revansch på något som aldrig hände?

Den senaste veckan har jag jobbat på att komma tillbaka till träningen, och haft "kravlösa veckan" som bestått i att gå till jobbet på mornarna typ 45-50 min, och skita i hur det går på träningarna sålänge jag går dit och kör hårt. Det har funkat bra. Jag har mot förmodan gått och joggat till jobbet hela veckan. Joggade även hem samma sträcka i tisdags kväll och det kändes fantastiskt gött! Vill inte få en till träningssvacka, så nu försöker jag planera och strukturera upp livet lite i förväg för att vara förberedd. Inte bränna ut sej. räcker med två gånger på en termin.
Linnea nämnde någon om revansch men jag vet inte om jag hinner... Otroligt dum ursäkt eller hur? Men det är sant. Herregud va tjockt det är i den mentala planeringen just nu. Som att skotta sej fram den här vintern, så som det kändes i ryggen då, känns det i hjärnan nu. Lyckades ju bland annat tappa bort ALLA mina saker I hemmet häromdagen, igår senast var hemnycklarna borta.... liksom. WTF?!

jobbcoachandet går mest ut på att starta eget just nu, men egentligen ska ju även mitt CV vara klart till den 26e.. ehm. Och även miljöläxan hade jag tänkt. men eftersom jag har fått NOLL respons av Uddevalla kommun verkar det som att måndag får bli dagen då jag mejlar någon annan jävla kommun. Hur fan kan man inte ha tid att svara på mejl i Uddevalla kommun? Death by Fika?

Matten? ah det går la sådär. Har legat på is senaste veckan, men verkar som jag fattar detta kapitlet bättre, men skiter det sej så skiter det sej. Kunskaperna har jag ju alltid kvar och i värsta fall kommer jag kunna tenta upp det senare. Planen är ju ändå att söka ridinstruktörsutbildning, och inte miljöinriktat till hösten såå.. come what may, så att säga!

Idag har peppen varit hög, har träffat Gabriella och det är alltid så jävla bra. Är glad att jag i helgen ska jobba med djur istället för människor, även om det har varit görroligt att ha lite folk att jobba med i köket under veckan. Mycket fart och fläkt och lite ont i magen när man vet hur mycket Maria E. E och Ninna spenderat av sin tid där senaste veckan... Imorgon blir det till att jobba på Emaus och mysa med djuren. Närmast kallar sängen på en GALET trött Maria som tycker att det är sovmorgon att börja klockan 8 =D

Lördag imorgon och det betyder således JOGGINGLÖRDAG! hur jag nu ska lösa det =P

Kram och God Natt på er därute!


Morgonpromenader FTW =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar