tisdag 27 april 2010

Jorå, komiken tätnar!

Ahmen javisst!
Visst ska saker bara hänga upp sej, eller springa bort, gå sönder osv??
Till hösten hade ju jag en så jävla bra plan. Jag skulle plugga på distans (man behöver ingen hundvakt, och man kan träna tyyp hur mycket man vill), få CSN (alltså i mina mått mätt vara rik), samt läst en kurs på GU samtidigt (för att kunna söka och få lägenhet genom SGS), och liksom bara vara SKITEFFEKTIV!
Nu visar det sej vara så att distanskursen har blivit "EJ CSNBERÄTTIGAD". Ja, med stora bokstäver...och istället en "BETALKURS". Ahmenvafaaan...
Så nu kan jag ju såklart söka till skolan i Linköping. Men den har inte riktigt rätt inriktning, så nu återstår det att antingen leta upp en KY-utbildning, på distans. Eller Flytta?! Asså.. njaae..
JoJo.. Jag kan ju fortfarande läsa heltid på GU och iaf få tag på en lägenhet. Men det blir ju inte samma "tre-flugor-i-en-smäll"-effekt...
Hela dagen har gått åt till att leta efter utbildningar. Så har jag hunnit ha rätt tråkigt också. Städat, promenerat osv... Räddningen var att äntligen få gå till träningen! Peppad av en go promenad innan och Black Sabbath på lite för hög volym innan så fixade sej allt.

Ska jag vara helt ärlig hade jag svårt att komma hemifrån eftersom det var nostalgi och ren njutning att få trumhinnorna smekta på det där viset! Det är tur att det i alla fall finns något beroende som inte gör en tjock eller sjuk. =D

Idag var det iaf MMA på schemat och vi började med massa bra boxningsdrillar. Grejen med drillarna var att efter varje kombination flytta sej i sidled, något som jag verkligen behöver träna på. Det var svårare än man kunde tänka sej, och jag tänker definitivt ta med mej de övningarna till sparringen på thaien imorgon. Vi följde upp med boxningssparring som kändes hmmm, ok. Men så brukar det aldrig bli riktigt bra när man har massa nytt i huvudet. Så det tar jag som något positivt, antagligen arbetade min hjärna och det är ju alltid bra!

Självklart var det även sw-rull en stund med långa ronder vilket gjorde att man slappnade av mer (läs; blev trött som ett svin). Vilket var bra för mej, när de jag körde med blev trötta snabbare än mej, och jag äntligen kunde få chansen att nästan få till några lås. Man glömmer ju bort allt när man aldrig ens får komma halvvägs... Kanske hade jag även tur med valet av partners. Det märks ganska tydligt vilka som har fattat galoppen när det gäller sparring, särskilt med liten förvirrad tjej. Sen kan man ju alltid vara en jävligt jobbig jävel på slutet och bara vägra släppa taget! Förlåt Anders, men jag är ju starkare än dej.

Fys, ja, det var fys. 3 stationer. 20 knäböj, 15 armhävningar, 10 kettlebellswings. Jag gjorde armhävningarna på knäna för att orka göra dem djupare. Känner av all den senaste tidens boxning så var lika bra. Swingsen fuckade upp mej totalt sista rundan och jag fick för första gången på länge otäcka känningar... Fick ta det väldigt vackert både innan och efter duschandet, och släpade mej otroligt långsamt hem.. Nu är jag fortfarande inte så jävla go, så sängen kallar på sin trogna följeslagare.

Men, det var ett jääävligt roligt pass! Och jag kommer ha jääävligt ont i röven imorgon. =D

Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar