lördag 15 januari 2011

Allt jag bryr mig om.

Eller allt jag önskar att jag bara brydde mig om.

Alla talar om tiden. Speciellt tiden som händer "någon gång".

När kommer den? Kallar vi den så för att vi vet att den aldrig kommer?
Är den bara något man längtar till, som en tröst?
Är det i tiden "någon gång" som drömmarna bor?
Hur når man dit.. Är det vagn eller buss?
Är det så hopplöst, allt allt händer där, i "nån gång-land"?

Eller är det fint där?

Behöver vi "någon gång"?

För jag behöver nu.

Det går framåt. sakta börjar rutiner komma till. Sömnen är helt fel, men snart kommer kanske även den komma i fas? Idag var jag och fikade med Gab. Vi har liksom varit i fas hela tiden, under hemska och mindre hemska tider. Och tiden som är nu, som är hyfsat balanserad, med fri sikt och hopp. Det var så härligt att se, höra och känna det där igen. Hur vi liksom bara är vi, inte det vi har på oss, inte våran hårfärg, inte vad vi äter eller dricker. Vi är systrar. Fan jag blir så jävla glad när jag skriver det!

Innan gick jag på långprommis med Helena och hela flocken. Nästan iaf! Vi var ute i två timmar, och vädret var uschligt. bland har man sådan jävla tur i livet, att man träffar på såna människor som bara gör ens liv enklare, roligare, mer spännande. ja bättre helt enkelt!

Pengar är alltid en liten källa till oro. Men jag är så nöjd över att inte fokusera på pengar. Att leva för pengar. Jag lever för kärleken jag känner till människor, vänner, djur, och kanske mig själv. Jag gör ju allt detta möjligt. Livet förändras, och även jag. Kriser kommer och går.

Jag har massor av drömmar. Men mina drömmar finns inte i "nån gång". De finns inom räckhåll. Det har jag bestämt. På sätt och vis vet jag redan hur den där handflatan kommer kännas. Hur dörren alltid knarrar när jag smyger ut på morgonen. Hur det luktar ute på gårdsplanen. Hur hästarna blinkar i morgonljuset. Hur gott kaffet smakar när jag vet att matbordet snart fylls med tjatter och kärlek som vibrerar i luften.

Man blir aldrig mätt på kärlek. Och framför allt aldrig tjock. (sålänge man inte blir på tjocken)

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Ja, du e verkligen min sister from another mister! <3

    SvaraRadera