lördag 29 januari 2011

Hästar, hästar och thaiboxning.


Äntligen lite lugn och ro idag. För 1,5 vecka sen ringde dem från jobbet och behövde mig i Uddevalla. Så jag fick snällt göra det jag hade tänkt göra på två dagar, på en dag, träna, och hetsa iväg till Uddevalla. Kan ju verka långt att åka för att jobba, men det är mysigt, fint och balsam för själen.

Det är ganska mycket lugn och ro i den nu med. Älska det!

Efter veckan och helgens jobb var det dags att spendera tre dagar i skolan. Jag, Norrland och Skåne arbetade in fasta rutiner för våra stereotypa beteenden. Sitta hela dagar sådär, ända till kvällen, är inte våran melodi. Det är ett jävla ätande och fikande också på den där skolan. Dock fungerar det bra eftersom man fortsätter diskutera och vädra idéer även på rasterna.

Så nu vet jag att bokföringen bara blir knasigare, att jag måste spendera hela nästkommande helg med att mäta och rita upp stallet. Men jag är peppad! Hippologen har blivit 3årig med lite annat upplägg på antagningen, kanske kan den drömmen bli sann?

Tillbaka till Fighter centre, och två riktigt hårda och svinroliga pass. Det går framåt. Jag känner mig redan på samma nivå nu som jag gjorde i november/december förra året. Det kan ju bara bli bättre!

Hästar och thaiboxning har mer gemensamt än man kan tro har jag kommit på. Ibland är ju främre benet, båda benen, beroende på hur man står. Precis som yttre sidan på hästen alltid är den sidan man ställer den ifrån. Man använder lindor, och det är lika svårt i båda disciplinerna att få det snyggt. =P

Jag har kommit till flera nya insikter. Flera nya medaljer. Det verkar som att vissa ser dem. Jag blir så himla glad då. Tack tack tack!

Igår var Karin här, det var så jävla trevligt! Idag kommer Sandra hit och jag blir glad som en sol när jag tänker på det. Imorgon ska vi äta brunch med finaste Gab och Em. Längtar lite gör jag, ganska mycket faktiskt.

Pengar är ett orosmoment. Csn är inte så snabba.

Men vad gör det om hundra år?

Så länge jag vet att jag inte är kall eller hård. Maria VanillaFudge Jansson. Thats me!

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar