lördag 20 november 2010

Omvägar


Ibland måste man tydligen ta en omväg, eller flera, för att hitta tillbaka. Och när man hittat tillbaka, är det dags för avresa snart igen. För livet stannar ju inte sålänge man lever, och det gäller ju att vara där man vill vara. Står man stilla hänger man ju inte med.

Mitt tempo är kanske inte som någon annans tempo. Min kropp hänger inte alltid med tanken, och ibland är det tanken som sprungit för fort, och helt fel. Då hamnar jag mitt i ett såntdär göteborskt regnoväder av panikkänslor. Det är så otroligt uttröttande, ja, ni vet ju..

Jag vill bara känna lite värme och få slappna av ibland. Bada badkar ikväll var fint. Där redde jag ut lite missförstånd, för att sedan se att tanken bara sprungit i förväg. Jag hade inte bara en vecka på mej att utföra mitt fältarbete, utan två. Typexempel på hur mitt liv fungerat de senaste åren. Alltid fokus på att det är svårt, hur jag ska klara det, och vad jag tar mig till om jag misslyckas.

Varje dag nu, försöker jag se allt jag vill bli och vara framför mig, den där obrydda starka lilla tjejen i 9an. Som hade fått upprättelse genom att samla alla gudars tålamod. Varje gång de där negativa tankarna och nedvärderande ramsorna strör salt i mina sår försöker jag tänka på, att jag är bra. Jag vet ju det, det är bara känslan som inte hittat hem. Den vågar sig inte riktigt fram, men jag vi börjar lita på varandra nu.

Detta är jag, jag har ifrågasatt alla mina åsikter så länge nu. Vem har jag fått den åsikten av? Varför tycker jag så? Är jag rädd för något sånt? Är det rädslan som föder mitt hat? Hatar jag ens? Är det bara fel ord jag satt på fel känsla? Som önsketänkande, eller självlureri. Slirigt Maria.

Detta är jag, och jag är bra. För ikväll känns det så.

Jag längtar till Edinburgh. Snart kommer jag!
Mitt liv är så sjukt stressigt just nu, jag längtar efter mina vänner också, jag kommer till er först! Ska bara utföra fältarbete, städa lägenheten, flytta, städa, träna, sova, skriva. eeh!

Men nu ska jag titta på Bones, och klappa på min mage som är glad efter ostbrickan =D

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar