torsdag 16 december 2010

Ont i kroppen, ro i sinnet.


Framsteg. Ja det är inte bara såna man tar vare dag, en fot framför den andra. Det är såna på insidan också. Mentala sjumilakliv, eller varför inte babysteps? Steg i rätt riktning är det ju iaf. Skönt att gå på det sättet, efter en period av någonting som mest liknat krabbgång. Ibland bara på stället. Så nu har jag ju lagt till den här planen att kunna springa iaf 2.1 mil till sommaren. Med tanke på hur löpningen kändes igår kan jag bara säga att jag längtar tills jag får försöka! Overdid it lite igår. Sprang 5 km istället för 4. Inte så mycket kanske, men vaderna började göra ont redan efter 1 km... Det positiva med det är att jag springer som jag ska. Och smärtan blev aldrig övermäktig, utan mer som ett stasande. Tyvärr blev det bara ännu värre när jag stretchat och skulle stappla mej hemåt.
Var en mycket stillasittande dag igår, och träningsvärken från tisdagens Kettlebells var bara så jävla överjävlig! På passet kände jag mej mycket mer instabil än tidigare. Vilket inte var så konstigt eftersom jag missat 3 omgångar. Det var en jävla massa ben och bålstabilitet. Bra och välbehövligt, men inte så skönt idag. Brukar alltid köra core 45 min innan och det gör att man lätt centrerar och håller bålen stabil även på KBsen. Nästa vecka blir det sista passet innan jul och stalljobb.

Igår på löpningen bestämde jag mig för att rabbla mina ramsor, och hela vägen ge mig själv positiva suggestioner. Till slut var jag så jävla glad att jag hade velat springa 40 min till, men fick änna hejda mig eftersom det vankades bio på kvällen. I AM AWSOME.

Jag och syrran kollade på Mr Nice. Sjukt bra film om man kan ta komiken med knark, mened och IRA. Igår kände jag att jag kunde det, och log hela filmen. Den är spännande och ganska busig, även om det blir ordentligt tragiskt i mellanåt. (och är det väl egentligen hela tiden, om man tänker efter.)

Nu har jag tvättat. Pluggat och tänkte hoppa in i duschen. Snart blir det häng med Anton och säkert ett par timmars filosoferande över X antal koppar thé och kaffe. (mental gilla-knapp här)

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar